Veelgestelde vragen over PromoPromo

Wat is PromoPromo?
Wij zijn een van de grootste platformen voor folders en promoties van winkels en webshops in België. Je kan zowel op onze website en de PromoPromo app bladeren in actuele reclamefolders van o.a. supermarkten, drogisterijen, doe-het-zelf zaken, speelgoedwinkels, baby- en kinderwinkels en warenhuizen. De wekelijkse acties en kortingen van winkels zoals Colruyt, Albert Heijn, Carrefour, Delhaize, Brico, Gamma, Fun, Baby & Tiener en Happyland vind je als eerste bij ons.

Hoe duur is de PromoPromo app?
Onze PromoPromo app is volkomen gratis, en blijft gratis! Door onze nauwe samenwerking met winkels en webshops kunnen wij je de app zonder kosten of een abonnement aanbieden. Daarnaast bieden wij advertentieruimte aan, maar we beloven je dat het tonen van advertenties niet storend is en we zorgvuldig omgaan met je persoonsgegevens (indien nodig). Meer informatie over onze privacybeleid vind je hier.

Wat is het verschil tussen de PromoPromo app en de website PromoPromo.be?
Op onze website kan je op je gemak alle folders en promoties bekijken en direct doorklikken naar de webshop van een winkel. In de PromoPromo app vind je echter veel leuke extra functies; je kan je voorkeuren instellen, je favoriete winkels opslaan, notificaties ontvangen om geen promotie te missen en je hebt zelfs de mogelijkheid om lijstjes (denk aan boodschappenlijst of verlanglijstje) en prikborden (bijvoorbeeld met wooninspiratie) te maken. In de app kan je dus je eigen PromoPromo maken!

Moet ik mijn locatie invullen?
Het is niet nodig om je locatie op te geven, maar door het invullen van je locatie of toestaan dat je locatie getoond wordt, kunnen wij je folders en promoties bij jou in de buurt tonen. Een paar winkels bieden folders voor een bepaalde regio/ gebied aan. Bij die folders zal je locatie gevraagd worden bij het openen om je de juiste folder te tonen.

Wanneer worden de folders gepubliceerd?
Dagelijks plaatsen we nieuwe folders op onze website en in de app. Veel folders en promo’s zijn een week geldig en van sommige winkels hebben we folders voor de aankomende week. Je kan zo vooruitkijken. Door notificaties in te stellen of regelmatig de app of website te checken mis je geen enkele actie!

Ik mis een folder
Wij proberen zoveel mogelijk folders te vertonen. Toch kan het voorkomen dat je een bepaalde folder mist. Dit kun je altijd aangeven door een mail te sturen via “suggesties” of gewoon te mailen naar klantenservice@promopromo.be en dan gaan wij kijken naar de mogelijkheden.

Ik ontvang geen folders meer in de brievenbus, of ik wil deze juist niet meer ontvangen
Helaas zijn wij alleen verantwoordelijk voor het verspreiden van digitale folders. Indien je papieren folders ontvangt of niet ontvangt kun je contact opnemen met de verspreider hiervan. Weet je niet wie de verspreider is kun je contact opnemen met je gemeente.

Folders zijn toch niet meer van deze tijd?
Met het oog op duurzaamheid stoppen veel winkels met papieren folders en dat vinden wij een goede ontwikkeling! De papieren folders zijn afgelopen jaren massaal vervangen door digitale folders. Maar als je denkt dat (reclame)folders alleen door supermarkten en drogisterijen worden uitgebracht, kan je bij ons zien dat ook webshops en trendy winkels eigen folders hebben. Digitale folders, magazines en catalogi zijn razend populair en ook voor je babyuitzet, kekke sneakers, beauty producten, elektronische gadgets en woondecoratie- en inrichting kan je heerlijk op zondag door folders bladeren en promoties vergelijken.

Wij zijn een bedrijf. Kunnen wij ook op PromoPromo?
Ja, dat kan zeker! Voor (online) retailers bieden we de mogelijkheid om je folders en promoties aan onze gebruikers te tonen op onze website en in de app. Meer informatie over het plaatsen van folders vind je bij 'Zakelijk voor retailers'. Ook hebben wij op verschillende plekken in de app en op onze website adverteer mogelijkheden voor retailers en andere bedrijven. Ons platform is verdeeld in meer dan tien categorieën zoals supermarkten, drogisterijen, warenhuizen, bouwmarkten, vrije tijd & sport, en baby & speelgoed. Bekijk alle categorieën. Zit je doelgroep hierbij? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Meer informatie over adverteren op PromoPromo vind je bij 'Zakelijk voor adverteerders'.

Vragen over de PromoPromo app

Hoe kan ik mijn favoriete folders instellen?
Heb je nog geen favoriete folders ingesteld? Dan kun je via de favorieten pagina alle folders aanvinken die jij hier graag terug wilt zien. Dit doe je door op het hartje onder het logo te klikken. Heb je wel al favoriete folders ingesteld, dan worden de logo's niet meer vertoond. Ga naar de folder die je als favoriet wilt instellen en klik daar op het hartje. Nu zullen alle folders van dezelfde winkel verschijnen in jouw favorieten.

Hoe gebruik in "Mijn lijst"?
Via "Menu" (tandwieltje) kun je naar "Mijn lijst". Hier kun je een boodschappenlijstje aanmaken door "Nieuw product toevoegen" aan te klikken. Nu kun je een productnaam typen en de juiste hoeveelheid/eenheid hiervoor selecteren. Dan klik je op "Toevoegen aan lijst".

Hoe gebruik ik "Mijn prikbord"?
Om producten uit een folder te "knippen" om op je prikbord te plaatsen, ga je eerst naar de betreffende folder en zoek je het product op die je wilt uitknippen. Dan klik je op de schaar links onderin en verschijnt er een vlakje op de folder. Deze kun je aanpassen door met de bolletjes te slepen. Staat het vakje goed? Dan klik je op "Bewaar" en dan is het knipsel terug te zien op je prikbord. De producten die op je prikbord staan kun je vervolgens ook weer toevoegen aan "Mijn lijst".

Waarom moet ik mijn locatie instellen?
Sommige winkels zitten niet door heel België, en zijn dus misschien te ver voor jou. Ook zijn er winkels die per regio een andere folder bieden. Om jou de meest relevante folders te tonen, vragen wij dus om een locatie. Dit gaat alleen om een postcodegebied, dus je hoeft niet je persoonlijke adres op te geven.

Hoe stel ik mijn locatie in?
In de app ga je naar “Menu” > “Locatie” > hier typ je je postcode of stad in (of gebruik eenmalig de huidige locatie) en druk op enter/return > selecteer de juiste locatie en klik op “Bewaar”.

Hoe meld ik mij aan voor push notificaties?
In de app ga je naar “Menu” > “Berichtinstellingen” en hier zet je de Algemene push notificatie aan. Nu ontvang je alle push notificaties.

Hoe zorg ik ervoor dat ik meteen mijn favorieten zie als ik de app open?
Je kunt zelf instellen welk scherm verschijnt bij het openen van de app. Dit kun je doen door naar "Menu" te gaan en vervolgens "Stel je voorkeuren in". Hier kun je kiezen uit de startschermen "Nieuw", "Favorieten" en "Categorieën".

Hoe kan ik snel zien of een folder al geldig is of niet?
Je kunt naar “menu” gaan en dan kies je “stel je voorkeuren in”. Hier kun je o.a. kiezen of je de geldigheid onder een folder wilt vertonen.

Ik heb een suggestie voor de app
Heb je een suggestie. klacht of vraag voor de aop, dan kun je naar “menu” gaan en vervolgens “suggesties” kiezen. Hier kun je een e-mail sturen naar de klantenservice van PromoPromo waar wij jouw e-mail kunnen behandelen.

Ik vind dit zo'n fijne app, kan ik deze delen met anderen?
Ben je tevreden met de app en wil je deze delen met anderen? Dan kun je naar “Menu” en dan kies je “Deel de app”. Hier kun je de app via verschillende kanalen delen met familie of vrienden.